close

夢想不分大小也沒有貴賤之分,沒有好壞對錯,只有在經歷的時後才知道夢想對自己和他人的價值在哪-VIVI

 

穿刺是種象徵、語言、藝術,這裡的是尋找出口亦是談心的地方,她想追求卓越成為無可取代的穿刺師-VIVI

 

Body piercing is a kind of sign、language and art ,
if you come to Kaohsiung and wanna to have an amazing ring or stud , 

 

you can come to find VIVI who is dare to pursue excellence of a unique technology piercing.

 

2015 VIVI就將有一個新生命出現在她和先生的人生裡(很恭喜她們)

我認識的她一路走來很辛苦,要做一個有良心的穿刺師&開導師並不容易

在高雄和張翔曦碰面之後,雷介紹我和VIVI認識,

也因為這樣讓我接觸很不一樣的視野

 

很謝謝雷讓我看見不一樣的故事.

 

 

 

 

 

23977141738619384  

 

穿刺在新石器時期開始人類就有這樣的技術,如在原住民耳朵上就能看見的具藝術跟象徵性的飾品穿戴

Body piercing it's start from the neolithic culture ,

ex: you can see aborigines wearing rings or accessories with sign or meanings ,

i really appreciate Lei introduce me to meet VIVI and see these different story .

 

穿刺對某些人來說具有某些意義、武裝或出口,亦可以說是一種裝飾性藝術.

奇妙的事情是為什麼刺青和穿刺就會聯想到負面的印象呢?女孩戴耳環很漂亮,

那穿戴飾品在身上其他部位上(舌頭,嘴唇等..)是不是也可以是漂亮的藝術裝飾呢?

究竟是誰要我們只活在非黑即白的世界,難道我們就沒有自己辨別的能力嗎?那是多可怕的事.

 

It's a way , for a meaning or a mask for someone whom would like to have body piercing ,

and you can say it's a kind of decorative art .

have you ever thought why people think body piercing is a bad things or thought of negative image ?

If girl wear ear rings , you might say , oh ,you looks good ,

but when the rings or stud piercing in other place (tongue, lip etc...) what will you think ? 

 

I wounder who teach us this world only have two choice ,

it's a dangerous things that people don't have their own thought to identify things .

 

灰暗的巷子裏頭,我看到一些很善良,具有同理心很踏實在努力前進的人們,

她們有自己的原則,選擇做對的起良心的事情,在我眼裡,她們一點都不傻,

反而踏實的用自己的方式存在,即便現在她們還有很多夢想還不能夠達成,

也不確定是不是夠勇敢去接觸夢想,但我知道她們的內心並沒有放棄想像.

 

walk in the dark lane , i saw some people they are kind ,

compassionate and hard working step by step ,

they have their own rule to live and choose to do the right things .

They are not confidence enough and not sure when they can achieve their dreams ,

However , i still thought they are not foolish like what other people thought , and they never give up to dream . 

 

如果沒有這次的高雄行

我也可能對穿刺藝術有著陌生的印象

也無法得知原來有一群人借由穿刺藝術的武裝來保護自己

或杜絕自己去做傷害自己的事

亦或無法用藝術的角度去了解穿刺藝術的行為

 

那天晚上,我很好奇的問VIVI為什麼願意跟第一次碰面的人分享妳的故事

她說因為她看到一個機會,一個可以讓他人去了解穿刺藝術而不是曲解這項藝術的機會

我也理解過去的價值觀念或過往既定的印象綁架我們的思考

而每當我去理解一個人的生活和故事的時候

也相對帶給我不同的小震撼彈

 

我在旅行,我在尋找更多的可能性,我很希望有天可以有更多的角度去思考,

每一個人都俱有他的特質、智慧和價值,我是這樣相信的.

未來很廣很大,如果不去冒險對人生本生也是種風險,那少了那些體驗不就虧大了,

只要不是做對他人不好的事,那何不為夢想勇敢一次?

 

I'm on the trip and looking for any possibility to create any hopes, thought ,

I know this world is really huge and big ,

if you are not going to do bad things to the others ,

why don't you give yourself a change to dream ?If It is a kind of risk ,

that you do not make a risk in your life , what do you think ?Don't you think you lost a chance to experience your life ? 

 

VIVI的粉絲專頁(VIVI's fang page):

https://www.facebook.com/superatp

 

 

arrow
arrow

    Dreamoftheworld 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()