close

執行夢想的過程讓我認識更勇敢更懂得珍惜感謝的自己.我們都有能力去實踐對自己的承諾-Victoria

 

 

23973141738511798  

 

時間過得很快,Victoria 在民宿工作也一年多了

她仍然每天和食材混在一起

每天一點一滴地累積讓她對製成方式更加熟練

並不斷嘗試用不同的食材做出健康又好吃的甜點

很期待她最近新創的甜點,不含奶油的布朗尼!

 

我的夢想就是想要有餐廳,從以前沒餐廳的時候我就一直跟我同事說我以後一定會開一間,你們要來吃!!!

My dream is to open a restaurant , i told to my mate i will have my own store one day , you should try it !!

其實大學我也都跟老師同學說過,只是以前我比較務實,

就覺得想歸想,自己讀了那個科系就應該做這件事,

可是我發現一件你想做的事不管過多久,他就是在心裡,

我總是希望有機會就可以試試看,所以難得我阿姨要開民宿,讓我去做,我真的很開心!!

I ever told to my classmate and teacher my dream before , but it just a thought ,

i should work in the filed that i studied after graduated . However ,

i figure out one thing is : when you find your dream , and you'll have a strong desire of it ,

no matter how long time pass by , you will keep it in mind .
I always hope i can have a chance to try it ,

so when i knew my aunt is going to open a B&B in Ilan and let me hold the chef position ,

i was really really happy !!

我現在大概是我一輩子最忙的時候,可是是我最開心的時候,我甚至不覺得我在工作!

Now is the most busy time for me in my life , but also the happiness time , i don't even feel i'm working .

以前好保守,後來覺得與其害怕退縮不如嘗試看看,做不好頂多被罵,也不會要了我的命,

我寧願試過也不要沒做過,我一直都覺的自己要當個doer 不要只是當dreamer,作夢大家都會,我一定要把我想要的實踐!

Looking back i was too conservative , but i thought is better to try it than only just feel fear to carry or just think .

I'll just get blame others nothing i'll lose . I rather i try it than just think .

I always want myself to be a doer not a only a dreamer!! Everyone are able to dream , but i want it come true !

Victoria
跟我一樣是7年級生,生長在一個灰色年代(爸媽因為從小辛苦過,所以期望給孩子們好的教育學習環境,

要考高中,大學,上班有穩定收入或進大公司,買房,結 婚,生子,覺得這樣就是一個幸福人生方程式),

轉換到一個鮮明自由,追求自我,勇於表達嚐試跟學習的地球村時期

Victoria and i , we are grew up in a alternate age ( our parent told us to study hard for study in a good high school,

college , than you can work in a big company and buy a house , to have a family and children ,

that is a happiness life , but we found that is not the only way to find our happy life ,when we grew up ..

We found the younger student they are more open minded and would like to experience about life to be themselves , to express the thought. )

也許每個年代都會有這樣的考量跟疑慮,該務實好還是理想好?

這也到沒有絕對哪個方面就好,而是要能去思考生活中的每個事件所帶來的學習跟成長

Maybe it's happen in every generation , some people will choose realistic life or not ,

It's not about right or wrong is about what you learn and what bring you thought that is meaningful for us.

我們夠了解我們自己嗎?當有一個機會讓我們離開舒適圈去開發自己體驗生活的時候,

妳會有勇氣跟自信去承擔實現嗎?只要妳願意相信,實現夢想不再是飄渺虛無的泡泡,

它不該被未知的恐懼,外在的聲音框架和年紀所侷限

Do you understand yourslef? will you listen your heart? If there is chance to let you do the things you like ,

what will you choose ? to risk or stay in the safe circle ? Dream is not only a bubble ,

we should not bounded ourselves no matter what people say or the fear of the unknown future .

就算做夢一個人做的很爽,但我們敢大聲說,我們有勇氣實現對自己的承諾,

並在這條路上學會感謝、珍惜、謙卑、認識自己...我不只天天作夢,

還要邀請妳們一起來參與實踐夢想的體驗,唯有親身經歷,才能懂得其中滋味!

even only you can enjoy the dream , but we can say we have courage to promise ourselves to make it reality .

I learn to be appreciate , be cherish , be humble to explorer myself .

I'm on the way to my dream everyday , and i want to invited you to join us ,

to dream to experience then you will gain more in life .and understand what i try to said .

自我要求很高的Victoria每天會更新她的料理實踐歷程,如果你也喜歡"吃",或是喜歡她的故事,要記得來幫她加油打氣喔!!

Victoria is a high standard person , she will update her cook work on blog and FB , if you like to eat or like her story ,

just come to visit her give her some encourage !!

Fatta in Casa(
台灣有機食材的素食PIZZA ; Vegetarian Pizza of organic food from Taiwan )

https://www.facebook.com/fattaincasapizzeria?fref=nf

網友在宜蘭日光小鎮民宿體驗&品嚐Victoria的料理及甜點心得:A bloger who ever come to Sun and Light town B&B and wrote the experience here

http://bajenny.pixnet.net/blog/post/41078980

 

 

arrow
arrow

    Dreamoftheworld 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()