close

C式人生來自我對生命的熱切和珍惜,夢想讓我學會在現實中安排理想的生活,並持續讓它發生在我的生命之中-謝昕璇

 

 

不斷自我挑戰,主動出擊,好運就會跟著來
Keep challenge yourself and making them happen ,

then you will see Luck come with

我喜歡挑戰和體驗,只要是我喜歡但我沒嘗試過的事,我就一定要去執行,義無反顧的!-謝昕璇

I like to challenge and experience,I will make them happen if would like to try it , by Hsieh Hsin Hsuan

 

23974141738535047  

 

2014出版C式人生一書、參與TED演講分享

 

 


 

第一次碰到謝昕璇,她散發一種屬於她自己的自信和風格,和她聊完之後,

也覺得她是那種會兼具理想、務實、執行的人,不斷的自我挑戰跟開發,

讓她更懂得選擇並在這塊土地散發光芒.好運不會憑空而來,

要主動出擊先去相信、執行、付出,好運就這樣跟著來的。

I can feel she is confidence and have her own style in the first time we met .

After i heard her story , i believe she is the person who with all these Ideal, practical, execution
She know she has a right to choose in her life and keep challenge herself , tp explore .

Luck is to believe , making them happen , maybe you won't gain feedback right away
,

but you will receive things back for sure .


因為太好奇這樣熱情奔放又積極的太陽與她眼中的世界跟思維,所以就跟她聯繫了。

也謝謝她願意抽空跟我分享她的故事,還有吃到很好吃的比利時鬆餅跟鹽味奶茶!
以下是我記憶深刻的部分,聽完她的故事真的覺得做夢有理,

不去執行就少了一種相遇跟體驗的可能,即便有太多的未知,但不去開始,又怎麼經歷呢?

I’m too curious to her who has a lot of enthusiasm, active and positive thought , so i contacted her .
Thanks for her to spent times with me to share her story and recommend me a amazing Belgian waffles

and salt milk tea in her friend's restaurant !

These are the unforgettable part ,and i feel we should make dreams ,

even there are a lot of unknown things but if we don't try it ,

we gonna lost a chance to experience and to create an a possible story ,

if you don't start it , how can you have it ?

謝昕璇-
我以為我已經是很積極的人了,但在參加世界最棒工作的競賽中我發現,

其它來自不同國家的17位選手他們在做的事情已經超乎想像,

因為參與這個活動帶給我很 不一樣的是外國人他們獨立思考、

無中生有(應用生活中的訊息反饋去發想)、做事情的態度,

當他們決定要去做那件事的時候,他們都是玩真的,

盡力去發揮到某 個程度或是極致,並設立一個目標,

在達到目標後就會停止,然後再不斷的去尋找去嘗試新的目標及挑戰。

I thought i was a active person before i join this contest " the best job in the world ",

it's really hard to image what other 17 contestant's work before they come to this contest !

They are around 22 years old , some of them already have their own career , company ...,

however , I learn to be independent of thought , to see the question and find out the solution ,

from the feedback our environment and the behavior from others etc... , attitude ,

they are so serious on make the things done , try to make it perfect as they can ,

to establish a target and know to stop , keep it like a cycle never stop to challenge and learning -Hsieh Hsin Hsuan

相對台灣的部分,比較習慣於別人給你什麼,才會去想才會去做,另外就是比較少有人願意去當不一樣的第一個.
好的計畫值得以長遠去規劃,從自己開始去執行、修正,才能持續發揮它的價值

If you compare with it to Taiwan ,

you will find out that people are usually used to wait for a command ,

it's really to find the person to be the first different one .
A good plan need to plan for a long term , do it and start from ourselves then correct ,

for maintain it's value.

另外,對於有興趣廣泛的人,不要太早就去定義跟框住自己只能做某一件事情,

多去體驗跟嚐試,像我自己選的工作比較能讓我自己管理時間,

我本身是讀設計相關 科系,雖然現在不是從事相關科系的工作內容,

但我仍希望繼續畫插畫跟做其他我有興趣的項目,

我覺得它不應該被當作是取捨或只有對立衝突的選項

The advice to widespread interest person , don't make the definition to yourself ,

try more things to explore and experience . I graduated from Design department ,

i choice a job which is not in design's filed but i can have more time to control

and manage it by myself and the economy .

上星期她做了一個活動,很簡單很善意的活動:
還記得手機的用途嗎?不知道從什麼時候開始,我們都只用發送訊息代替我們向對方親口說出溫暖的話語?
像前陣子的廣告,打電話跟媽媽說我愛妳,其實也是有相同含意!

She created a simple but meaningful activity last week :
Do you remember why we create phone ?

I wonder when we rather sent the message to the person

who is important for us than talk to them ? It's has the same meaning

for the advertise " call your mom and tell her you love her"
    
我也是那種不擅長表達的人,

但當天訪談結束我決定打電話給謝昕璇跟她說謝謝她願意跟我享

(傳遞有聲音有溫度的感受讓手機變得有溫度,也是我們傳遞給對方訊息的用意阿)
在來來去去的緣份裡頭,若有些話我們不練習在平日說出口,

又怎麼傳遞那些善意的訊息呢?總不希望在人生旅途中有太多遺憾阿!

I know i'm not a person to express or show my emotion and the thought to the other's ,

but i called her and told her i'm really happy for the story that she share after i arrived home.
I figure out if i don't try to practice in my daily life ,

how can i show my love and kind to the people who we would like to share with .

I don't want to ffel regret when i looking back to my life ...

關於"今天打電話給你喜歡的人"的活動內容可以在她的粉絲專頁看到喔!
You can see the activities " Call to the person who you love " in her fan page :

https://www.facebook.com/cchhhtaiwan?fref=ts

 

arrow
arrow

    Dreamoftheworld 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()